• ZaufanieProfesjonalizmDoświadczenie

    Zaufanie
    Profesjonalizm
    Doświadczenie

  • ZaufanieProfesjonalizmDoświadczenie

    Zaufanie
    Profesjonalizm
    Doświadczenie

  • ZaufanieProfesjonalizmDoświadczenie

    Zaufanie
    Profesjonalizm
    Doświadczenie

  • 1
  • 2
  • 3
  • 
ZaufanieProfesjonalizmDoświadczenie

    Zaufanie
    Profesjonalizm
    Doświadczenie

  • 1

Do 1 stycznia 2012 r. przedsiębiorca sam decyduje, w jakiej formie (papierowej czy elektronicznej), składa wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).



Forma papierowa składana jest w gminie osobiście lub przesyłana listem poleconym (podpis musi być potwierdzony notarialnie). Przy osobistym złożeniu wniosku organ sam potwierdza tożsamość wnioskodawcy oraz kwituje mu przyjęcie dokumentów. Następnie  ten wniosek jest przekształcany na formę dokumentu elektronicznego i zostaje opatrzony podpisem elektronicznym.

We wniosku powinny znajdować się następujące dane, które zostaną wpisane do CEIDG:

 - firma przedsiębiorcy,

 - numer PESEL,

 - data urodzenia ,

 - numer REGON,

 - NIP,

 - obywatelstwo,

 - adres zamieszkania i korespondencyjny,

 - adresu działalności gospodarczej,

 - adres poczty elektronicznej i strony internetowej, gdy je posiada.

Pozostałe istotne informacje, które muszą być zawarte we wniosku:

- data rozpoczęcia działalności.

- przedmiot działalności ( klasyfikacja PKD),

- informację na temat wspólności majątkowej małżeńskiej.

W przypadku popełnienia błędu we wniosku, organ wzywa niezwłocznie do korekty w ciągu 7 dni.

Ważne

Po 1 stycznia 2012 r. wnioski o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej będzie można złożyć tylko w formie elektronicznej.

Źródło: Gazeta Prawna.

Warszawa